Dr. Ayşe Dilşad Yakut, lisans ve yüksek lisans eğitimini sınıf öğretmenliği alanında tamamladı.
Doktora eğitimini University of Massachusetts Amherst’de Özel Eğitim alanında
4 senede tamamladı. Doktora süreci boyunca araştırma ve öğretim asistanı olarak görev yaptı.
Doktora sonrası çalışmasını Amerika’nın bir numaralı pediatri hastanesi seçilen Boston
Children’s Hospital bünyesinde yer alan Learning Disabilities Program’ında yaptı. Lisans ve
yüksek lisans düzeyinde hem Türkçe hem de İngilizce ders deneyimleri mevcuttur.
Bildiriler
Yayın Tarihi: 01.10.2021 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-19 20:50:33 - Dil: İngilizce AktifUlusal |The lived experiences of teachers with visual impairment toward inclusion of students with visual impairment
Yayın Tarihi: - Güncelleme Tarihi: 2022-10-09 00:33:46 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |Examining teachers’ sense of efficacy and their decisions in regard to referral and placement
Yayın Tarihi: 04.11.2015 - Güncelleme Tarihi: 2022-09-26 00:38:38 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |The nature of effective morphological instruction for students with learning disabilities: What does it look like?
Yayın Tarihi: - Güncelleme Tarihi: 2022-10-21 14:19:26 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |Project MVP: A professional development innovation in morphological vocabulary practices for secondary science teachers teaching students with specific learning disabilities in inclusive science classrooms.
Yayın Tarihi: - Güncelleme Tarihi: 2022-10-14 00:26:15 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |Examining the literature on prereferral process of students at risk
Yayın Tarihi: 04.11.2015 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-08 23:41:05 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |Measuring teachers’ knowledge for teaching morphological awareness
Yayın Tarihi: 01.12.2021 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-09 00:43:50 - Dil: Türkçe AktifUluslararası |Özel gereksinimli çocuğu olan ebeveynlerin COVİD-19 sürecinde eğitim kurumlarına ilişkin deneyimleri
Yayın Tarihi: 01.12.2021 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-09 00:43:59 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |Impact of COVID-19 outbreak on emotional reactions of educators working with students with special needs
Yayın Tarihi: 02.02.2019 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-08 23:38:22 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |A look at policy: IDEA vs. Turkey’s Special Education Services Regulation
Yayın Tarihi: 18.12.2021 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-20 23:52:59 - Dil: Türkçe AktifUlusal |Özel Eğitim Öğretmenleri ve Okullarında Covid-19 Pandemisi: Bir Olgubilim Çalışması
Yayın Tarihi: 19.04.2017 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-23 16:12:27 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |Components of prereferral and referral process constructed in the IDEA federal law and Massachusetts special education law
Yayın Tarihi: 15.10.2020 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-21 22:43:35 - Dil: Türkçe AktifUlusal |Öğretmenler öğrenme sorunu olan öğrencileri, davranış sorunu olan öğrencileri ve yüksek potansiyeli olan öğrencileri nasıl algılar?
Yayın Tarihi: - Güncelleme Tarihi: 2022-10-21 14:19:53 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |The effects of parental involvement on the literacy skills of elementary and middle school students with learning disabilities: A review of the literature
Yayın Tarihi: 09.05.2020 - Güncelleme Tarihi: 2022-10-21 14:19:00 - Dil: Türkçe AktifUlusal |Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızlarının incelenmesi
Yayın Tarihi: - Güncelleme Tarihi: 2022-10-08 23:33:52 - Dil: Türkçe AktifUlusal |Covid-19 Sürecinde Eğitime İlişkin Bir Alanyazın Taraması: Özel Gereksinimli Bireyler ve Ebeveynleri
Yayın Tarihi: - Güncelleme Tarihi: 2022-10-08 23:25:36 - Dil: İngilizce AktifUluslararası |School Counselors’ Efficacy in Multiculturalism and Special Education
Sertifikalar
Tarih: 05.01.2019 / 06.01.2019 | Biruni Üniversitesi | Ünvan:DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - Kurum:BİRUNİ ÜNİVERSİTESİUlusal |Kurs |Bilimsel Araştırma etiği ve Bilimsel Araştırma Başvuru Dosyalarının Etik Kurullarda Değerlendirilmesi Kursu | Türkiye Biyoetik Derneği tarafından düzenlenen "Bilimsel Araştırma Etiği ve Bilimsel Araştırma Başvuru Dosyalarının Etik Kurullarda Değerlendirilmesi Kursu"na katıldı.
Tarih: 23.11.2021 / 23.11.2021 | Başakşehir, İstanbul | Ünvan: - Kurum:Ulusal |Konuşmalarım |21. YY'da Öğretmen Olmak | Başakşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen "21.YY'da Öğretmen Olmak" panelinde konuşmacı olarak görev aldı.
Tarih: 02.10.2019 / 02.10.2019 | Topkapı/İstanbul | Ünvan: - Kurum:Uluslararası |Konuşmalarım |Assessment Procedures for Specific Learning Disabilities | İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Dystrans-İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksik Bireylerin Desteklenmesi AB Erasmus + KA2 projesinde "Assessment Procedures for Specific Learning Disabilities" isimli konuşma gerçekleştirildi
Tarih: 25.12.2020 / 25.12.2020 | Zoom Webinar | Ünvan: - Kurum:Ulusal |Çalıştay |Yeni Nesil Teknolojiler ve Özel Eğitim | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi tarafından (1) "Yeni Nesil Teknolojilerin Özel Eğitimde Kullanımı", (2) "Yeni Nesil Teknolojilerin Özel Eğitimde Kullanılmasının Önündeki Engeller" isimli iki tema olarak düzenlenen çalıştaya katıldı.
Tarih: 26.04.2019 / 26.04.2019 | Pendik/İstanbul | Ünvan: - Kurum:Ulusal |Konuşmalarım |Özel Eğitim Farkındalığı | Pendik Belediyesi bünyesinde, Pendik İlçesindeki okullarda görev yapan Müdür ve Müdür Yardımcılarına yönelik "Özel Eğitim Farkındalığı" semineri gerçekleştirildi.
Tarih: 21.11.2019 / 21.11.2019 | Üsküdar/İstanbul | Ünvan: - Kurum:Ulusal |Seminer |Özel Öğrenme Güçlüğü | Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nde çalışan öğretmenlere Öğretmen Mesleki Gelişim Seminerleri kapsamında "Özel Öğrenme Güçlüğü" konulu seminer verildi.
Akademik Görevler
Başlangıç Tarihi: 2020 - Bitiş Tarihi:EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ |İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
Başlangıç Tarihi: 2019 - Bitiş Tarihi: 2020EĞİTİM FAKÜLTESİ |ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ |BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
Başlangıç Tarihi: 2014 - Bitiş Tarihi: 2018College of Education |Student Development |University of Massachusetts Amherst
Dersler
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Inclusive Education
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Learning Disabilities
Dönem: 2019-2020 - Saat: 6 - Dil: TürkçeLisans |Öğretmenlik Uygulaması
Dönem: 2019-2020 - Saat: 3 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitimde Değerlendirme
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Communication Skills
Dönem: 2018-2019 - Saat: 3 - Dil: TürkçeYüksek Lisans |Özel Eğitimde Araştırma
Dönem: 2018-2019 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale ve Değerlendirme
Dönem: 2018-2019 - Saat: 3 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitim
Dönem: 2018-2019 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Introduction to Education
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Learning Disabilities
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Attention Deficit Hyperactivity Disorders
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Special Education and Inclusion
Dönem: 2021-2022 - Saat: 3 - Dil: İngilizceLisans |Introduction to Education
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Learning Disabilities
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Attention Deficit Hyperactivity Disorders
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Special Education and Inclusion
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Inclusive Education
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Learning Disabilities
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Introduction to Education
Dönem: 2019-2020 - Saat: 6 - Dil: TürkçeLisans |Öğretmenlik Uygulaması
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitimde Değerlendirme
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |History of Turkish Education
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |History of Turkish Education
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Special Education & Inclusion
Dönem: 2019-2020 - Saat: 3 - Dil: TürkçeYüksek Lisans |Özel Eğitimde Araştırma
Dönem: 2019-2020 - Saat: 3 - Dil: TürkçeYüksek Lisans |Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
Dönem: 2018-2019 - Saat: 3 - Dil: TürkçeYüksek Lisans |Özel Eğitimde Araştırma
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Special Education & Inclusion
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |History of Turkish Education
Dönem: 2021-2022 - Saat: 3 - Dil: İngilizceLisans |Introduction to Education
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Learning Difficulties
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Special Education and Inclusion
Dönem: 2021-2022 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Attention Deficit Hyperactivity Disorders
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |History of Turkish Education
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Inclusive Education
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Introduction to Education
Dönem: 2020-2021 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |Learning Difficulties
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Öğrenme Güçlüğü
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |ÖG’de Erken Müdahale ve Değerlendirme
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem: 2019-2020 - Saat: 10 - Dil: TürkçeLisans |Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: İngilizceLisans |İletişim Becerileri (Communication Skills)
Dönem: 2019-2020 - Saat: 3 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarlama
Dönem: 2019-2020 - Saat: 10 - Dil: TürkçeLisans |Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Öğrenme Güçlüğü için Öğrenme Stratejileri
Dönem: 2019-2020 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
Dönem: 2019-2020 - Saat: 3 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitimde Değerlendirme
Dönem: 2018-2019 - Saat: 3 - Dil: TürkçeLisans |Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem: 2018-2019 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |Öğrenme Güçlü ve Özel Yetenek
Dönem: 2018-2019 - Saat: 2 - Dil: TürkçeLisans |ÖG’de Erken Müdahale ve Değerlendirme
Dönem: 2018-2019 - Saat: 5 - Dil: TürkçeLisans |Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Eğitim Bilgisi
Adı: Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programında performans değerlendirmede karşılaştıkları güçlükler (Iğdır ili örneği) - Başlangıç Tarihi: 2006 - Bitiş Tarihi: 2008Yüksek Lisans |ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ |SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)/
Adı: - Başlangıç Tarihi: 2002 - Bitiş Tarihi: 2006Lisans |CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ |EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)/
Adı: Examining teachers' sense of efficacy and their decisions in regard to referral and placement - Başlangıç Tarihi: 2014 - Bitiş Tarihi: 2018Doktora |University of Massachusetts Amherst |Özel Eğitim
Tez Danışmanlıkları
Yazar: MERT GÖKDEMİR - Yıl: 2020 - Durum: TamamlandıYüksek Lisans |Özel Eğitim Ana Bilim Dalı |Biruni Üniversitesi
Makaleler
Yıl: 2021 - Yazar Sayısı: 1 - İndeks: British Education IndexULUSLARARASI |Hakemli |Educators experiences in special education institutions during the COVID-19 outbreak
Yıl: 2021 - Yazar Sayısı: 1 - İndeks: Journals Indexed in EricULUSLARARASI |Hakemli |Examining attitudes of medical students toward individuals with disabilities
Yıl: 2021 - Yazar Sayısı: 2 - İndeks: TR DİZİNULUSAL |Hakemli |Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin incelenmesi
Yıl: 2021 - Yazar Sayısı: 6 - İndeks: SCI-ExpandedULUSLARARASI |Hakemli |Developmental dyspraxia in children with learning disorders: Four-year experience in a referred sample
Yıl: 2020 - Yazar Sayısı: 3 - İndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage ListULUSLARARASI |Hakemli |Teachers’ perceptions of students with additional support needs
Yıl: 2020 - Yazar Sayısı: 4 - İndeks: Journals Indexed in EricULUSLARARASI |Hakemli |Improving vocabulary outcomes in inclusive secondary science classrooms through professional development
Yıl: 2018 - Yazar Sayısı: 4 - İndeks: W&M ScholarWorksULUSLARARASI |Hakemli |School counselor knowledge, beliefs, and practices related to the implementation of standards-based comprehensive school counseling in the United States
Yıl: 2019 - Yazar Sayısı: 2 - İndeks: TR DİZİNULUSAL |Hakemli |Examining teachers’ decisions in regard to referral and placement
Yıl: 2021 - Yazar Sayısı: 1 - İndeks: SSCIULUSLARARASI |Hakemli |Students with Specific Learning Disabilities in Inclusive Settings: A study of Teachers' Self-Efficacy
Yıl: 2022 - Yazar Sayısı: 1 - İndeks: TR DİZİNULUSAL |Hakemli |Global Covid-19 Pandemic: A Comparison of Parents of Children with and Without Disabilities
Yıl: 2010 - Yazar Sayısı: 2 - İndeks: DergiparkULUSAL |Hakemli |Performans değerlendirme uygulamasının öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmesi
Yıl: 2022 - Yazar Sayısı: 2 - İndeks: TR DİZİNULUSAL |Hakemli |The Lived Experiences of Teachers with Visual Impairments in the Inclusion of Students with Visual Impairments: A Phenomenological Study
Ödüller
Yıl: 2015 | University of Massachusetts Amherst | University of Massachusetts Amherst/College of Education/Student DevelopmentDiğer |Diğer |Umass Amherst College of Education Award |
Yıl: 2016 | University of Massachusetts Amherst | University of Massachusetts Amherst/College of Education/Student DevelopmentDiğer |Diğer |Umass Amherst College of Education Award |
Yıl: 2017 | University of Massachusetts Amherst | University of Massachusetts Amherst/College of Education/Student DevelopmentDiğer |Diğer |Umass Amherst College of Education Award |
Yıl: 2014 | University of Massachusetts Amherst |Diğer |Diğer |University of Massachusetts Amherst Graduate Assistantship (2014-2018) | 2014-2018
Yıl: 2015 | University of Massachusetts Amherst |Diğer |Diğer |Umass Amherst College of Education Award |
Yıl: 2016 | University of Massachusetts Amherst |Diğer |Diğer |Umass Amherst College of Education Award |
Yıl: 2017 | University of Massachusetts Amherst |Diğer |Diğer |Umass Amherst College of Education Award |
Temel Bilgiler
Güncelleme Tarihi: 2022-10-19 21:20:43Özel Eğitim |Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Kitaplar
Yıl: 2022 - Dil:İngilizce - ISBN:978-1-80117-327-8 | Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>inclusionULUSLARARASI |Bilimsel Kitap |Industry 4.0 and Global Businesses
Yıl: 2017 - Dil:İngilizce - ISBN:978-3-319-58179-8 | Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkULUSLARARASI |Bilimsel Kitap |International Handbook for Policy Research on School-Based Counseling
İdari Görevler
Başlangıç Tarihi: 2020 - Bitiş Tarihi:İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ |Tanıtım ve Etkinlik Komisyon Üyeliği
Başlangıç Tarihi: 2019 - Bitiş Tarihi: 2020BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ |Engelli Öğrenci Birimi Komisyon Üyeliği
Başlangıç Tarihi: 2019 - Bitiş Tarihi: 2020BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ |Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurul Üyesi
Başlangıç Tarihi: 2020 - Bitiş Tarihi:İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ |Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
Projeler
Tarih: 31.10.2022 | AraştırmacıYükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi |Üniversitelerde Donanımlı bir Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları Merkezi Modelinin Etkin İşletilişinin Üniversitede Yayın Sayısı ve Yayın Niteliği Artışı ile Lisansüstü Öğrenci Akademik Memnuniyeti Üzerine Etkisi |
Tarih: 18.01.2022 | DanışmanAvrupa Birliği |Özel Eğitim İçin Yenilikçi Eğitim Metotları ve Materyalleri - Innovative Educational Methods and Materials for Special Education |Proje Amaçları: İstanbul'da özel eğitim hizmetlerinin kalitesinin artmasına katkı sağlamak için 1.Özel yetenekli öğrencilerin, kaynaştırma ve bütünleştirme eğitimi öğrencilerinin, özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde kaliteyi artırmak, 2.Özel eğitim alanında çalışan 120 öğretmene özel yeteneklilerin eğitimi, kaynaştırma ve bütünleştirme eğitimi, özel gereksinimli öğrencilerin eğitimi konusunda eğitimler vermek, 140 öğretmene yeni beceriler kazandırıcı hizmet içi eğitimler vermek, 3. Özel eğitim, kaynaştırma ve bütünleştirme eğitimi, özel gereksinimli bireylerin eğitimi için hizmet içi eğitimlerde ve çalıştayda eğitim materyalleri hazırlamak, 4. Avrupa'dan özel eğitim alanında uluslararası bilgi transferi sağlamak, 5. Özel eğitimde en iyi uygulamaları üniversite ve okullarla işbirliği yaparak geliştirmek, 6. Özel eğitim hakkında öğretmenlerde ve ailelerde seminerler aracılığıyla farkındalık artırmak, 7. Merkezimizin öğrenme ortamını geliştirmek.
Üniversite Dışı Deneyimler
Başlangıç Tarihi: 2006 - Bitiş Tarihi: 2014Milli Eğitim Bakanlığı -SINIF ÖĞRETMENİ
Başlangıç Tarihi: 2018 - Bitiş Tarihi: 2018Boston Children's Hospital - Harvard Med School -Doktora Sonrası Klinik Araştırmacı
Üyelikler
Başlangıç Tarihi: 2022 - Bitiş Tarihi: - Durum: AktifÜye |
Başlangıç Tarihi: 2014 - Bitiş Tarihi: 2018 - Durum: AktifÜye |