DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

MEHMET AKIN BULUT

EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

akin.bulut@ihu.edu.tr

Hakkında

Kısa Özgeçmiş

Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde tamamlayan Dr. Mehmet Akın Bulut, doktorasını ise Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri alanında tamamlamıştır. Kendisi, doktora eğitimi sürecinde dijital ortamlar aracılığıyla öğretim ve öğretmen eğitimi konusunda bir mikro öğrenme tabanlı MOOC geliştirmiştir. Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Merkezinde 5 yıllık bir koordinatörlük deneyimine sahip olan Dr. Bulut, aynı zamanda Dil Okulunun kuruculuğunu ve akademik koordinatörlüğünü üstlenmiştir.

Şu anda İbn Haldun Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır ve burada 'Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme', 'Eğitim Teknolojileri' ve 'Bilgi Teknolojileri' derslerini vermektedir. Ayrıca, John Templeton Avrupa Birliği, TÜBİTAK, YÖK ve MEB gibi projelerde çeşitli  çalışmalar yürütmektedir. Kendisi, 'Öğretmen Eğitimi', 'İnovatif Öğrenme ve Öğretme', 'Yetişkin ve Gençlik Eğitimi', 'Aktif ve Dijital Öğrenme', 'Dijital Eğitimde Liderlik', 'Dijital Eğitim ve Eğitim Modelleri' gibi alanlarda bilimsel çalışmalar yayınlamıştır. 

Üniversite, K12 ve kurumsal düzeyde yetişkin ve yeni nesil öğrenme ve öğretme, öğretmen eğitimi ve eğitim tasarımı, e-öğrenme tasarımı ve dijital araçlar, motivasyon modelleri, aktif ve özerk öğrenme stratejileri konularında eğitim vermektedir. Kariyer süreci boyunca yaptığı çalışmalar ve edindiği deneyimler sayesinde İbn Haldun Üniversitesinde Yapay-Zeka Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğünü kurmuş ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Ana Bilim Dalı Başkanlığı görevinin yanı sıra bu merkezde koordinatör olarak çalışmalarına devam etmektedir. 

Akademik Veriler

Eğitim Bilgisi

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

Lisans
  • EĞİTİM FAKÜLTESİ -> YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ -> İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)
  • Ülke: TÜRKİYE
2006 - 2014

İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ

YÜKSEK LİSANS
  • EĞİTİM FAKÜLTESİ ->
  • Ülke: TÜRKİYE
2014 -

BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

DOKTORA
  • EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ -> EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (DR) (İNGİLİZCE) ->
  • Ülke: TÜRKİYE
2019 - 2022
Akademik Veriler

Akademik Görevler

İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • REKTÖRLÜK ->
  • Ülke: TÜRKİYE
2014 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ->
2017 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ->
2022 -
Akademik Veriler

İdari Görevler

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Eğitim Koordinatörü
  • Ülke: TÜRKİYE
2021 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Program Başkanı
  • Ülke: TÜRKİYE
2022 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Anabilim Dalı Başkanı
  • Ülke: TÜRKİYE
2022 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Anabilim Dalı Başkanı
  • Ülke: TÜRKİYE
2022 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Bölüm Başkanı
  • Ülke: TÜRKİYE
2021 -
Akademik Veriler

Dil Bilgisi

İNGİLİZCE

YDS: 98.75000
2014
Akademik Veriler

Kitaplar

Artificial Intelligence in Higher Education: Applications and Suggestions

ULUSLARARASI - BİLİMSEL KİTAP
  • TÜRKİYE -> İstanbul
  • Yazar Sayısı: 3
  • Yayıncı: Ibn Haldun University Publications
  • ISBN: 978-625-6491-64-9
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Baskı Tipi: BASILI+ELEKTRONİK
  • Alan Bilgisi: Temel Alan>>Yapay Zeka,Artificial Intelligence ,Higher Education
2024

EĞİTİMDE YENİ NORMAL, LİDERLİK YAKLAŞIMLARI

ULUSAL - BİLİMSEL KİTAP
  • Yazar Sayısı: 1
  • Yayıncı: NOBEL BİLİMSEL
  • ISBN: 9786257589468
  • Dil: TÜRKÇE
  • Baskı Tipi: BASILI
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi>Eğitim Teknolojileri>Uzaktan Eğitim Tasarımı ve Yönetimi>Açık ve Uzaktan Öğrenme>DİJİTAL EĞİTİM LİDERLİĞİ
2021
Akademik Veriler

Makaleler

Teaching Ethics in Teacher Education: ICT-Enhanced, Case-Based and Active Learning Approach with Continuous Formative Assessment

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: Journal of Academic Ethics
  • ISSN: 1572-8544
  • Dil: TÜRKÇE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Yönetimi>Eğitim Yönetimi
2024

An Evaluation of Canvas LMS through Universal Design for Learning Principles and IMS Standards

ULUSAL
2023

Integrating cognitive presence strategies: A Professional development training for K-12 teachers

ULUSLARARASI
2023

Teaching self-regulation through role modeling in K-12

ULUSLARARASI
2023

Teaching self-regulation through role modeling in K-12

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 5
  • Dergi: Frontiers in Education
  • ISSN: 2504-284X
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik Eğitimi>Matematik Eğitimi
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2023.1105466
2023

Teaching self-regulation through role modeling in K-12

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 5
  • Dergi: Frontiers in Education: Teacher Education
  • ISSN: 2504-284X
  • Dil: TÜRKÇE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim/Öğretim Teknolojileri>Eğitim/Öğretim Teknolojileri
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2023.1105466
2023

Integrating cognitive presence strategies: A professional development training for K-12 teachers

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 5
  • Dergi: Contemporary Educational Technology
  • ISSN: 1309-517X
  • Dil: TÜRKÇE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi>Eğitim Teknolojileri>Öğretim Tasarımı>Uzaktan Eğitim Tasarımı ve Yönetimi>cognitive presence, professional development, K-12, learning community, practical inquiry mod
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.30935/cedtech/12987
2023

Teaching self-regulation through role modeling in K-12

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 5
  • Dergi: FRONTIERS IN EDUCATION
  • ISSN: 2504-284X
  • Dil: TÜRKÇE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim/Öğretim Teknolojileri>Eğitim Psikolojisi>self-regulated learning, role modeling, teacher training, professional development, education technology, K-12
  • Erişim Bağlantısı: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2023.1105466/full
2023
Akademik Veriler

Tez Danışmanlıkları

MERVE SERT BAY

YÜKSEK LİSANS
  • İbn Haldun Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Eğitim Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: DEVAM EDİYOR
  • Ülke: TÜRKİYE
2024

TURGUT AKBULUT

YÜKSEK LİSANS
  • İbn Haldun Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Eğitim Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: TAMAMLANDI
  • Ülke: TÜRKİYE
2023

NİLAY YILDIRAN

YÜKSEK LİSANS
  • İbn Haldun Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Eğitim Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: DEVAM EDİYOR
  • Ülke: TÜRKİYE
2023

NİHAL GÜLCAN

YÜKSEK LİSANS
  • İbn Haldun Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Eğitim Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: TAMAMLANDI
  • Ülke: TÜRKİYE
2023
Akademik Veriler

Bildiriler

CRITICAL INSIGHTS AND MEASURES IN LEARNING, TEACHING AND ASSESSMENT THROUGH ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN HIGHER EDUCATION

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: International Scientific and Academic Research Congress
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim/Öğretim Teknolojileri>Eğitim/Öğretim Teknolojileri
  • Basım Tarihi: 05.09.2023

An Evaluation of Interaction Modes Used in the Emergency Remote Teaching

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: Uluslararası Uzaktan Eğitim Kongresi
  • Alan Bilgisi: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Açık ve Uzaktan Öğrenme>Uzaktan Öğretim Teknolojileri>Uzaktan Öğretim Tasarım ve Yönetimi>Materyal Geliştirme
  • Basım Tarihi: 12.01.2022

An Evaluation of Interaction Modes Used in the Emergency Remote Teaching

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: TAM METİN BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: SOCIAL SCIENCES UNIVERSITY OF ANKARA International Distance Education Congress
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi>Açık ve Uzaktan Öğrenme>Eğitim Teknolojileri>Uzaktan Eğitim Tasarımı ve Yönetimi
  • Basım Tarihi: 01.01.2022

Artificial Intelligence in Education: Transforming Gagne's 9 Events of Instruction through Intelligent Systems

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: Eğitimde Yapay Zeka
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi>Açık ve Uzaktan Öğrenme>Eğitim Teknolojileri>Öğretim Tasarımı
  • Basım Tarihi: 05.08.2021

Artificial Intelligence, Intelligent Systems, Learning Data Analytics in Massive Open Online Courses (MOOCs)

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: Eğitimde Yapay Zeka
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi>Eğitim Teknolojileri>Materyal Geliştirme>Öğretim Tasarımı
  • Basım Tarihi: 05.08.2021

A CASE STUDY: ONLINE PEDAGOGICAL TRAINING OF FACULTY MEMBERS FOR EMERGENCY ONLINE TEACHING ENVIRONMENTS

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: CONCOVID CONFERENCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi>Açık ve Uzaktan Öğrenme>Eğitim Teknolojileri>Öğretim Tasarımı>Akademisyen Tekno Pedagojik Eğitimi
  • Basım Tarihi: 01.07.2020
Akademik Veriler

Dersler

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2021-2022

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2020-2021

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2019-2020

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2019-2020

AKŞAM OKULU

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 9
  • Tip: Lisans
2014-2015

READING/WRITING

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 4
  • Tip: Hazırlık
2014-2015

MAIN COURSE

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 20
  • Tip: Hazırlık
2014-2015
Akademik Veriler

Projeler

Yönetici ve Öğretmen Mükemmeliyet Merkezi

  • DEVAM EDİYOR
  • Yürütücü
  • Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
  • ULUSAL
28.08.2023 -

2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı - Lisansüstü Öğrencilerine Yönelik Afet Temelli Okul Dışı Öğrenme Deneyimleri

  • TAMAMLANDI
  • Eğitmen
  • TÜBİTAK PROJESİ
  • ULUSAL
02.07.2023 - 07.07.2023

Lisansüstü Öğrencilerine Yönelik Afet Temelli Okul Dışı Öğrenme Deneyimleri

  • TAMAMLANDI
  • Eğitmen
  • TÜBİTAK PROJESİ
  • ULUSAL
02.07.2023 - 07.07.2023

Opinion Independence In The Digital World

  • TAMAMLANDI
  • Araştırmacı
  • Avrupa Konseyi
  • ULUSLARARASI
01.09.2022 - 31.08.2023

BAŞAKŞEHİR BÖLGESİ DEZAVANTAJLI BÖLGE OKULLARI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ: DİJİTAL VE AKTİF ÖĞRENME

  • DEVAM EDİYOR
  • Yürütücü
  • Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
  • ULUSAL
01.03.2022 -
Akademik Veriler

Editörlük

Artificial Intelligence in Higher Education: Applications and Suggestions

ULUSLARARASI - KİTAP
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim/Öğretim Teknolojileri>Eğitim/Öğretim Teknolojileri
  • Yayıncı: İbn Haldun Yayınevi
2023