DOÇENT DOKTOR

AYŞE DİLŞAD YAKUT

EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ayse.yakut@ihu.edu.tr

Hakkında

Kısa Özgeçmiş

Doç. Dr. A. Dilşad Yakut, lisans ve yüksek lisans eğitimini sınıf öğretmenliği alanında tamamladı. Doktora eğitimini  Amerika Birleşik Devletleri’nde University of Massachusetts Amherst’de özel eğitim alanında tamamlamıştır. Doktora eğitimi süresince araştırma ve öğretim asistanı olarak çalıştı. Doktorasını bitirdikten sonra, ABD’nin bir numaralı pediatri hastanesi seçilen Boston Children’s Hospital bünyesinde yer alan Learning Disabilities Program’ında doktora sonrası klinik araştırmacı olarak çalıştı. Yurt içinde ve yurt dışında lisans ve lisansüstü düzeyde ders vermiştir. Araştırma alanları arasında kapsayıcı eğitim, özgül öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, öğretmenlerin mesleki gelişimi, yardımcı teknoloji, özel eğitimde ölçme ve değerlendirme yer almaktadır. 

Doç. Dr. A.Dilşad Yakut Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nde Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. 

Akademik Veriler

Eğitim Bilgisi

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

YÜKSEK LİSANS
  • SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ -> SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ) ->
  • Ülke: TÜRKİYE
2006 - 2008

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ

Lisans
  • EĞİTİM FAKÜLTESİ -> TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ -> SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)
  • Ülke: TÜRKİYE
2002 - 2006

University of Massachusetts Amherst

DOKTORA
  • Ülke: AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
2014 - 2018
Akademik Veriler

Akademik Görevler

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI -> EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ -> EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2020 -

BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ PR. (TAM BURSLU) -> EĞİTİM FAKÜLTESİ -> ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • Ülke: TÜRKİYE
2019 - 2020

University of Massachusetts Amherst

YURT DIŞI
  • College of Education -> Student Development
  • Ülke: AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
2014 - 2018

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ -> EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2023 -
Akademik Veriler

İdari Görevler

BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurul Üyesi
  • Ülke: TÜRKİYE
2019 - 2020

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
  • Ülke: TÜRKİYE
2020 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Enstitü Müdür Yardımcısı
  • Ülke: TÜRKİYE
2024 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Anabilim Dalı Başkanı
  • Ülke: TÜRKİYE
2022 -

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ

YURT İÇİ
  • Görev: Fakülte Kurulu Üyeliği
  • Ülke: TÜRKİYE
2023 -
Akademik Veriler

Dil Bilgisi

Akademik Veriler

Kitaplar

Doğal Afetlerin Ekonomik ve Sosyal Yansımaları

ULUSAL - BİLİMSEL KİTAP
  • TÜRKİYE ->
  • Yazar Sayısı: 1
  • Yayıncı: Detay Yayıncılık
  • ISBN: 978-605-254-829-5
  • Dil: TÜRKÇE
  • Baskı Tipi: BASILI
  • Alan Bilgisi: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Bilim Alanı
2023

Industry 4.0 and Global Businesses

ULUSLARARASI - BİLİMSEL KİTAP
  • Yazar Sayısı: 1
  • Yayıncı: Emerald Publishing Limited, Bingley
  • ISBN: 978-1-80117-327-8
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Baskı Tipi: BASILI+ELEKTRONİK
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>inclusion
2022

International Handbook for Policy Research on School-Based Counseling

ULUSLARARASI - BİLİMSEL KİTAP
  • AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ ->
  • Yazar Sayısı: 4
  • Yayıncı: Springer International Publishing
  • ISBN: 978-3-319-58179-8
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Baskı Tipi: BASILI+ELEKTRONİK
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
2017
Akademik Veriler

Makaleler

Gender disproportionality in special education: An analysis of odd ratios and trends

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: European Journal of Education
  • ISSN: 0141-8211
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
  • Erişim Bağlantısı: https://doi.org/10.1111/ejed.12679
2024

Handwriting Speed, Visual-Motor Skills, and Attitudes Toward Writing in the Context of Handwriting Legibility of Students with Learning Disabilities

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 3
  • Dergi: Reading & Writing Quarterly
  • ISSN: 1057-3569
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
  • Erişim Bağlantısı: https://doi.org/10.1080/10573569.2024.2423786
2024

A Systematic Literature Review: The Self-Concept of Students With Learning Disabilities

ULUSLARARASI
  • Tip: DERLEME MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: Learning Disability Quarterly
  • ISSN: 0731-9487
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.1177/07319487231182407
2023

The Lived Experiences of Teachers with Visual Impairments in the Inclusion of Students with Visual Impairments: A Phenomenological Study

ULUSAL
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: Sakarya University Journal of Education
  • ISSN: 2146-7455
  • Dil: TÜRKÇE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.19126/suje.1028588
2022

Global Covid-19 Pandemic: A Comparison of Parents of Children with and Without Disabilities

ULUSAL
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 1
  • Dergi: Manisa Celal Bayar University Journal of Social Sciences
  • ISSN: 1304-4796
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1068311
2022

Pre-service special education teachers’ perceptions of competence, willingness of working, and challenges of working with respect to subfields of special Education

ULUSAL
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: Educational Academic Research
  • ISSN: 2822-3535
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.5152/aujkkef.2022.1028595
2022

Educators experiences in special education institutions during the COVID-19 outbreak

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 1
  • Dergi: Journal of Research in Special Educational Needs
  • ISSN: 1471-3802
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: https://doi.org/10.1111/1471-3802.12533
2021

Examining attitudes of medical students toward individuals with disabilities

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 1
  • Dergi: International Journal of Multidisciplinary Perspectives in Higher Education
  • ISSN: 2474-2554
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: https://www.ojed.org/index.php/jimphe/article/view/2907
2021

Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin incelenmesi

ULUSAL
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: Ana Dili Eğitimi Dergisi
  • ISSN: 2147-6020
  • Dil: TÜRKÇE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>özgül öğrenme güçlüğü
  • Erişim Bağlantısı: https://doi.org/10.16916/aded.806983
2021

Developmental dyspraxia in children with learning disorders: Four-year experience in a referred sample

ULUSLARARASI
2021

Students with Specific Learning Disabilities in Inclusive Settings: A study of Teachers' Self-Efficacy

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 1
  • Dergi: Learning Disabilities Research & Practice
  • ISSN: 0938-8982
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>özel öğrenme güçlüğü
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.1111/ldrp.12241
2021

Teachers’ perceptions of students with additional support needs

ULUSLARARASI
2020

Improving vocabulary outcomes in inclusive secondary science classrooms through professional development

ULUSLARARASI
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 4
  • Dergi: Journal of Science Teacher Education
  • ISSN: 1573-1847
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>özel öğrenme güçlüğü
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.1080/1046560X.2019.1661738
2020

Examining teachers’ decisions in regard to referral and placement

ULUSAL
  • Tip: ÖZGÜN MAKALE
  • Yazar Sayısı: 2
  • Dergi: Turkish Studies Educational Sciences
  • ISSN: 2667-5609
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Özel Eğitim
  • Erişim Bağlantısı: http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.36858
2019

School counselor knowledge, beliefs, and practices related to the implementation of standards-based comprehensive school counseling in the United States

ULUSLARARASI
  • Tip: DERLEME MAKALE
  • Yazar Sayısı: 4
  • Dergi: Journal for School-Based Counseling Policy and Evaluation
  • ISSN: 2688-6189
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
  • Erişim Bağlantısı: https://doi.org/10.25774/7hhc-x195
2018
Akademik Veriler

Üniversite Dışı Deneyimler

Milli Eğitim Bakanlığı

SINIF ÖĞRETMENİ
2006 - 2014

Boston Children's Hospital - Harvard Med School

Doktora Sonrası Klinik Araştırmacı
  • Worked with Professor Deborah Waber on a research project, entitled “Cognitive Aspects of Developmental Dyspraxia: A Descriptive Study” in the in the Learning Disabilities Program at Boston Children's Hospital. This project entailed abstracting and integrating data from diverse clinical records in order to describe characteristics of children diagnosed with dyspraxia and/or dyslexia.
2018 - 2018
Akademik Veriler

Tez Danışmanlıkları

RABİA SELAMET

YÜKSEK LİSANS
  • İbn Haldun Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: DEVAM EDİYOR
  • Ülke: TÜRKİYE
2025

UĞUR AKBABA

YÜKSEK LİSANS
  • Biruni Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Özel Eğitim Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: DEVAM EDİYOR
  • Ülke: TÜRKİYE
2025

MERT GÖKDEMİR

YÜKSEK LİSANS
  • Biruni Üniversitesi -> Lisansüstü Eğitim Enstitüsü -> Özel Eğitim Ana Bilim Dalı
  • Tez Durumu: TAMAMLANDI
  • Ülke: TÜRKİYE
2020
Akademik Veriler

Bildiriler

Assistive technology use for students with specific learning disabilities in inclusive classrooms

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: Learning Disabilities Association of America 61st Annual International Conference
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı

Examining teachers’ sense of efficacy and their decisions in regard to referral and placement

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: 40th annual conference of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children (2017)
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim

Project MVP: A professional development innovation in morphological vocabulary practices for secondary science teachers teaching students with specific learning disabilities in inclusive science classrooms.

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 3
  • Etkinlik: 40th annual conference of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children (2017)
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>özel öğrenme güçlüğü

Examining the literature on prereferral process of students at risk

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: 49th Annual Meeting of the New England Educational Research Organization
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim

School Counselors’ Efficacy in Multiculturalism and Special Education

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: 9th Annual International Conference and Symposium on Inclusive Education
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim

Covid-19 Sürecinde Eğitime İlişkin Bir Alanyazın Taraması: Özel Gereksinimli Bireyler ve Ebeveynleri

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: TÜRKÇE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: Eğitim ve Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim

The effects of parental involvement on the literacy skills of elementary and middle school students with learning disabilities: A review of the literature

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Sunum: POSTER
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMAMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: Council for Exceptional Children 2015 - Kaleidoscope Session
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>özel öğrenme güçlüğü

Handwriting skills of students with learning disabilities and their attitudes toward writing

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 3
  • Etkinlik: 10th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>öğrenme güçlüğü
  • Basım Tarihi: 16.06.2023

Özel Eğitim Öğretmenleri ve Okullarında Covid-19 Pandemisi: Bir Olgubilim Çalışması

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: TÜRKÇE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: FSMVU Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 18.12.2021

Impact of COVID-19 outbreak on emotional reactions of educators working with students with special needs

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: International Pegem Conference on Education
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 01.12.2021

Özel gereksinimli çocuğu olan ebeveynlerin COVİD-19 sürecinde eğitim kurumlarına ilişkin deneyimleri

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: TAM METİN BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: TÜRKÇE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: International Pegem Conference on Education
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 01.12.2021

The lived experiences of teachers with visual impairment toward inclusion of students with visual impairment

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: VIII. International Eurasian Educational Research Congress
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 01.10.2021

Öğretmenler öğrenme sorunu olan öğrencileri, davranış sorunu olan öğrencileri ve yüksek potansiyeli olan öğrencileri nasıl algılar?

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: BASILI+ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: TÜRKÇE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 3
  • Etkinlik: 4. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 15.10.2020

Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızlarının incelenmesi

ULUSAL
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: TÜRKÇE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: FSMVU- Eğitim Araştırmaları Kongresi
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>özgül öğrenme güçlüğü
  • Basım Tarihi: 09.05.2020

A look at policy: IDEA vs. Turkey’s Special Education Services Regulation

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: BASILI+ELEKTRONİK
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 1
  • Etkinlik: Council for Exceptional Children 2019
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 02.02.2019

Components of prereferral and referral process constructed in the IDEA federal law and Massachusetts special education law

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: BASILI
  • Sunum: POSTER
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: Council for Exceptional Children 2017
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 19.04.2017

Measuring teachers’ knowledge for teaching morphological awareness

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: BASILI
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 2
  • Etkinlik: 38th annual conference of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 04.11.2015

The nature of effective morphological instruction for students with learning disabilities: What does it look like?

ULUSLARARASI
  • Bildiri Tipi: ÖZET BİLDİRİ
  • Basım Tipi: BASILI
  • Sunum: SÖZLÜ SUNUM
  • Dil: İNGİLİZCE
  • Yayın Durumu: YAYIMLANMIŞ
  • Yazar Sayısı: 3
  • Etkinlik: 38th annual conference of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children
  • Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim
  • Basım Tarihi: 04.11.2015
Akademik Veriler

Dersler

Introduction to Special Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2022-2023

Attention Deficit Hyperactivity Disorders

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2022-2023

Attention Deficit Hyperactivity Disorders

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Special Education & Inclusion

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

History of Turkish Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Introduction to Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2021-2022

Special Education and Inclusion

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Attention Deficit Hyperactivity Disorders

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Learning Disabilities

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Introduction to Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2021-2022

Special Education and Inclusion

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Learning Disabilities

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

History of Turkish Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Introduction to Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Learning Difficulties

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Special Education and Inclusion

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Attention Deficit Hyperactivity Disorders

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

Special Education & Inclusion

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2021-2022

History of Turkish Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Inclusive Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Introduction to Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Learning Difficulties

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Learning Disabilities

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Inclusive Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

History of Turkish Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Introduction to Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Learning Disabilities

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Inclusive Education

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2020-2021

Özel Eğitimde Değerlendirme

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Öğretmenlik Uygulaması

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 6
  • Tip: Lisans
2019-2020

Özel Eğitimde Değerlendirme

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2019-2020

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Öğrenme Güçlüğü için Öğrenme Stratejileri

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Öğretmenlik Uygulaması I

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 10
  • Tip: Lisans
2019-2020

Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarlama

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2019-2020

İletişim Becerileri (Communication Skills)

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Öğretmenlik Uygulaması II

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 10
  • Tip: Lisans
2019-2020

Topluma Hizmet Uygulamaları

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

ÖG’de Erken Müdahale ve Değerlendirme

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Öğrenme Güçlüğü

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Özel Eğitimde Değerlendirme

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2019-2020

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Communication Skills

İNGİLİZCE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2019-2020

Öğretmenlik Uygulaması

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 6
  • Tip: Lisans
2019-2020

Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: YÜKSEK LİSANS
2019-2020

Özel Eğitimde Araştırma

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: YÜKSEK LİSANS
2019-2020

Özel Eğitimde Araştırma

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: YÜKSEK LİSANS
2018-2019

Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale ve Değerlendirme

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2018-2019

Özel Eğitim

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2018-2019

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2018-2019

Topluma Hizmet Uygulamaları

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: Lisans
2018-2019

Öğrenme Güçlü ve Özel Yetenek

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2018-2019

ÖG’de Erken Müdahale ve Değerlendirme

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 2
  • Tip: Lisans
2018-2019

Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 5
  • Tip: Lisans
2018-2019

Özel Eğitimde Araştırma

TÜRKÇE
  • Ders Saati: 3
  • Tip: YÜKSEK LİSANS
2018-2019
Akademik Veriler

Üyelikler

International Academy for Research on Learning Disabilities

Üye
2022 -

Council for Exceptional Children

Üye
2014 - 2018
Akademik Veriler

Projeler

Doğa Farkındalığına Yolculuk

  • TAMAMLANDI
  • Araştırmacı
  • TÜBİTAK PROJESİ
  • ULUSAL
30.04.2024 - 03.07.2024

Üniversitelerde Donanımlı bir Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları Merkezi Modelinin Etkin İşletilişinin Üniversitede Yayın Sayısı ve Yayın Niteliği Artışı ile Lisansüstü Öğrenci Akademik Memnuniyeti Üzerine Etkisi

  • DEVAM EDİYOR
  • Araştırmacı
  • Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
  • ULUSAL
31.10.2022 -

Özel Eğitim İçin Yenilikçi Eğitim Metotları ve Materyalleri - Innovative Educational Methods and Materials for Special Education

  • DEVAM EDİYOR
  • Danışman
  • Avrupa Birliği
  • ULUSLARARASI
18.01.2022 -
Akademik Veriler

Sertifikalar

Bilimsel Araştırma etiği ve Bilimsel Araştırma Başvuru Dosyalarının Etik Kurullarda Değerlendirilmesi Kursu

  • Türkiye Biyoetik Derneği tarafından düzenlenen "Bilimsel Araştırma Etiği ve Bilimsel Araştırma Başvuru Dosyalarının Etik Kurullarda Değerlendirilmesi Kursu"na katıldı.
  • Biruni Üniversitesi
  • KURS
  • ULUSAL
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
  • BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
05.01.2019 - 06.01.2019
Akademik Veriler

Ödüller

The Teaching Excellence Award

  • TÜRKİYE
  • Kurum/Kuruluş: İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
  • Kurum Türü: Üniversite
2023

Umass Amherst College of Education Award

  • AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
  • Kurum/Kuruluş: University of Massachusetts Amherst
  • Kurum Türü: Yurtdışı Üniversite
2017

Umass Amherst College of Education Award

  • AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
  • Kurum/Kuruluş: University of Massachusetts Amherst
  • Kurum Türü: Yurtdışı Üniversite
2016

Umass Amherst College of Education Award

  • AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
  • Kurum/Kuruluş: University of Massachusetts Amherst
  • Kurum Türü: Yurtdışı Üniversite
2015

University of Massachusetts Amherst Graduate Assistantship (2014-2018)

  • AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
  • Kurum/Kuruluş: University of Massachusetts Amherst
  • Kurum Türü: Yurtdışı Üniversite
2014